piątek, 16 lutego 2018

Rysowanie włosów kredkami - moje prace i kilka rad

Jeśli śledzicie mojego instagrama (@daughter.of.the.books), to zapewne zauważyliście, że ostatnio sporo uwagi poświęcam  rysowaniu włosów. Mistrzynią to ja jeszcze nie jestem, ale trochę się już nauczyłam i dzisiaj chciałabym się tym z Wami podzielić.


Jak rysować włosy? - 5 rad


1. Dobierz odpowiednie kolory

Jeśli dokładnie przyjrzycie się kolorom włosów, to zobaczycie, że blond nie ma wiele wspólnego z żółtym, a rudy to nie koniecznie krwista czerwień. Aby uzyskać w miarę realistyczny efekt potrzeba co najmniej 3 kredek - jasnej, średniej i ciemnej, chociaż moim zdaniem warto sięgnąć po większą liczbę. Pamiętajmy jednak o tym, aby nie przesadzić, bo nawet kolorowe włosy nie mienią się tysiącem barw. Myślę, że optymalna ilość to ok. 5-6 odcieni.

2. Rysuj tylko dobrze zaostrzonymi przyborami

Włosy są bardzo cienkie i tak też trzeba je narysować. Ciężko to jednak zrobić, gdy kredki są niezatemperowane. Dlatego zarówno przed rozpoczęciem pracy jak i w jej trakcie należy zwrócić na to uwagę.Zawsze powinno się rysować dobrze zaostrzonymi przyborami, ale w rysowaniu włosów jest to szczególnie ważne.

3. Podziel włosy na pasma

Warto już na szkicu zaznaczyć w jakim kierunku się układają. To bardzo ułatwia późniejszą pracę. Na początku może się to okazać nieco trudne do zrobienia, ale myślę, że szybko załapiecie o co chodzi.

4. Użyj białego żelopisu

Pisałam o nim już w tym poście, ale napiszę jeszcze raz, bo jest to naprawdę niewielki, ale bardzo przydatny gadżet. Pozwala na narysowanie drobnych refleksów świetlnych i lepsze wykończenie rysunku. Jeśli biały jest...zbyt biały, to możecie wybrać np. srebrny lub złoty, albo złagodzić biel nakładając po wyschnięciu delikatną warstwę kredek.

5. Dorysuj odstające włoski

Nawet starannie ułożona fryzura nie jest idealnie gładka. Jeśli weźmiecie lusterko i przyjrzycie się swoim włosom, z pewnością zauważycie niewielkie odstające na wszystkie strony włoski. Narysowanie ich  zdecydowanie nada Waszej pracy realizmu. Pamiętajcie jednak, by były bardzo cienkie i nie przesadźcie z ich ilością.


Mam nadzieję, że komuś moje rady się przydadzą. Na koniec chciałabym Wam pokazać jeszcze kilka prac, które zresztą mieliście okazję podziwiać na instagramie, ale dla tych co nie widzieli dodaję je także tutaj. Jakość nie jest powalająca, ale ostatnio bardzo ciężko o normalne światło do zrobienia zdjęć.




Na dzisiaj to tyle, napiszcie mi, czy chcecie więcej tego typu rad i jeśli tak, to na czym miałabym się skupić. Dajcie znać także jeśli macie jakieś inne rady dotyczące włosów, albo co mogłabym poprawić w swoich rysunkach.

11 komentarzy:

  1. Twoje rysunki są naprawdę ciekawe. Jak dla mnie to możesz jak najczęściej podawać podobne porady c:
    blog @mavselina-k | instagram @mavselina | youtube @mavselina

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne prace! *.* Aż zachciało mi się porysować :)
    Pozdrawiam! :* Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Jak coś narysujesz to pochwal się jak wyszło!
      L.

      Usuń
  3. Poprzedni komentarz mi zniknął :( Najbardziej podoba mi się drugi rysunek, najbardziej realny z wszystkich. POCZYTAJ ZE MNĄ!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze uwielbiałam rysować ale wydaje mi się że brakuje mi... hmm... kreatywności? Nie brzmi to najlepiej ale chyba taka jest prawda, potrafię przerysować coś z obrazka - gorzej z własnymi pomysłami.
    Twoje prace są super, widać że lubisz rysować i sprawia Ci to przyjemność :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bazuję głównie na zdjęciach, które albo przerysowuję dokładnie, albo przerabiam. Rysowanie całkowicie z głowy to dla mnie na razie czarna magia!

      Usuń
  5. Bardzo podoba mi się twoje cieniowanie. Świetnie układasz światło na włosach. Same w sobie fryzury są piękne, a dodatki, które dorysowałaś dodają uroku, szkoda tylko, że są tak delikatne, może gdyby były wyraźniejsze twoje rysunki zyskałby... hmm... pazura? Takiej ostrości. Teraz są na prawdę prześliczne i bije od nich spokój, więc jeśli taki był twój zamiar, nie zmieniaj nic, bo jest pięknie.

    Rady też dałaś bardzo dobre. Krótko, zwięźle i na temat. To lubię w twoich postach. Nie przeciągasz,a dajesz czytelnikowi esencję z tego co chcesz powiedzieć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z całego serca dziękuję za tak miły komentarz. Założeniem moich prac rzeczywiście było to, aby były delikatne i dziewczęce, ale takie ostrzejsze także na pewno się pojawią!

      Usuń
  6. Cudowne rysunki ♥ Ja niestety nie mam zdolności plastycznych.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń