piątek, 27 listopada 2020

Czy zima to najlepsza pora na morderstwo? Recenzja książki "Zbrodnie zimową porą"

Kiedy tylko zobaczyłam nowe, prześliczne wydania książek Agaty Christie, od razu wiedziałam, że muszę je mieć. Dzięki współpracy z grupą wydawniczą Publicat w moje ręce trafił zbiór opowiadać "Zbrodnie zimową porą".


Autor: Agata Christie
Wydawnictwo: Wydawnictwo Dolnośląskie


W zbiorze znajdziemy opowiadania o losach dwóch najsłynniejszych detektywów stworzonych przez królową kryminału - Herkulesa Poirot oraz panny Marple, ale nie tylko. Znajdują się tam także opowiadania o postaciach, o których wcześniej nie słyszałam takich jak Tommy i Tuppence czy pan Quin. Wszystkie historie łączy to, że ich akcja ma miejsce zimą. 


"Współczesny kronikarz nigdy nie opisze historii równie dokładnie jak historyk z późniejszego pokolenia. Chodzi o lepszą perspektywę, możliwość zobaczenia wydarzeń we właściwych proporcjach. Jeśli pan woli, jest to kwestia względności, jak zresztą wszystko"

 

Jeśli czytaliście wiele książek autorstwa Agaty Christie, to niektóre opowiadania mogliście już przeczytać w innych zbiorach. Jest to dla mnie zdecydowany minus. Czy opowiadania mi się podobały? Zależy. Jedne z nich są lepsze, natomiast inne uznałabym za dość słabe jak na tę autorkę. Zdecydowanie wolę też dłuższe formy w jej wykonaniu - na kilkunastu stronach historie nie mogły być tak zawiłe i zagadkowe, jak w przypadku powieści. 

Na uwagę zasługuje wspomniane przeze mnie wcześniej śliczne wydanie. Jest w twardej oprawie, a faktura okładki przypomina nieco materiał. Do tego dodano również o delikatne, błyszczące detale. W środku każde opowiadanie oddzielone jest stroną z ilustracją przedstawiającą domek widoczny również na okładce. Całość prezentuje się moim zdaniem świetnie, nieco retro. Z pewnością na mojej półce pojawi się więcej książek Christie w tym wydaniu. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz