czwartek, 25 kwietnia 2019

7 niedocenionych książek, które zasługują na uwagę

Jeśli macie konto na Instagramie i śledzicie wydarzenia w jego książkowej części, to pewnie słyszeliście już o akcji #czytamyniedoceniane. Moim zdaniem, dziewczyny miały bardzo fajny pomysł i przypomniały mi, że już dawno chciałam zrobić post z mało znanymi perełkami i od chyba pół roku leżał on sobie i kurzył się jako wersja robocza. Dlatego dzisiaj przychodzę do Was z listą 7 książek, o których moim zdaniem powinno się mówić znacznie więcej.



Wiecie, że uwielbiam twórczość Lucy Maud Montgomery i wciskam ją praktycznie do każdego TAGu. Zaraz po serii o Anii z Zielonego Wzgórza, to właśnie "Błękitny zamek" jest moją ulubioną powieścią jej autorstwa. Niesie piękne przesłanie, że nie warto odkładać szczęścia na później i żyć tak, jak oczekują tego od nas inni.

Jeśli mam wskazać moje ulubione obyczajówki, to wśród nich znajdzie się na pewno ta pozycja. Już niejednokrotnie Wam o niej wspominałam, bo moim zdaniem jest to jedna z lepszych polskich młodzieżówek jakie czytałam. Nie jest to pozycja wybitna, ale myślę, że niejednej z moich czytelniczek może się spodobać.

O tej serii także wspominałam Wam wielokrotnie. Sama nie mam jeszcze wszystkich tomów, bo poluję na konkretne wydanie (ale obiecałam sobie, że w tym roku w końcu je zdobędę). Mimo tego, jestem w tym świecie absolutnie zakochana. Nie podejrzewałabym, że tego typu fantastyka może tak bardzo podbić moje serce. Humor tych pozycji jest moim zdaniem świetny, a losy kuzynek totalnie wciągają.

Tak jak wspominałam już w recenzji (KLIK) jest to naprawdę dobry kryminał.Nic wybitnego, ale czyta się to dobrze i zasługuje na zdecydowanie więcej uwagi. Wiem, że autor napisał więcej ksiażek z tej serii, ale niestety nie zostały one wydane w Polsce, ale może to się zmieni, jeśli więcej osób sięgnie po tę pozycję.

Kolejna książka, którą wciskam do co drugiego TAGu, bo jest moim zdaniem naprawdę genialna. Chyba w poprzednim wcieleniu byłam piratką, bo absolutnie kocham takie morskie klimaty. Nie mam pojęcia dlaczego tak mało osób zna ten tytuł, ale apeluję - w wielu księgarniach internetowych ta książka kosztuje dosłownie kilka złotych, więc zamawiajcie bez zastanowienia!

Premierę miała w marcu tego roku i pojawiła się już pełna jej recenzja (KLIK). Jest to historia o poszukiwaniu siebie i próbach zrozumienia kim naprawdę się jest. Na pewno jeszcze kiedyś ponownie po nią sięgnę, bo jest to naprawdę piękna opowieść.

Tę powieść czytałam już dość dawno temu i jest nawet recenzja (KLIK) sprzed jakiś dwóch lat. Wiem, że opinie na jej temat były bardzo różne, ale ja należę do tych osób, którym ta pozycja się podobała i do dziś coś z niej pamiętam, mimo upływu czasu.

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o danej pozycji, to po kliknięciu w tytuł zostaniecie przeniesieni na Lubimy Czytać. Dajcie znać, czy znacie te tytuły, albo czy macie inne mało znane książki, które Waszym zdaniem zasługują na nieco więcej uwagi.

16 komentarzy:

  1. Oprócz "Błękitnego zamku" nie czytałam żadnej z tych książek. Dobrze wiedzieć o ich istnieniu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Starałam się, aby na liście były różne gatunki, więc może znajdziesz coś dla siebie :D

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dokładnie! I trzeba to ogłosić całemu światu, to może więcej osób po nią sięgnie!

      Usuń
  3. Inna Blue - do tej pory żałuję, że wcześniej się za nią nie wzięłam :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam żadnej, ale słyszałam o Innej Blue, i chętnie bym po nią sięgnęła :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie słyszałam o żadnej z tych pozycji, ale Piratika brzmi jak coś bardzo w moim guście, z kolei Inna Blue - tu ocena robi wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam "Kochani, dlaczego się poddaliście" - pamiętam, że była to całkiem niezła książka, chociaż nie zachwyciła mnie zanadto. Mam jeszcze ochotę na "Błękitny zamek".

    OdpowiedzUsuń
  7. Czytałam tylko Kochani, dlaczego się poddaliście i świeżo po przeczytaniu byłam nią zachwycona lecz z perspektywy czasu uważam, że ta książka to raczej nic specjalnego.
    Pozdrawiam :)
    https://life-ishappiness.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Z twojej listy czytałam "Błękitny zamek", aczkolwiek nie należy on do moich ulubionych książek Montgomery (choć autorkę bardzo sobie cenię) oraz "Kochani, dlaczego się poddaliście?". To drugie też czytałam już dobre kilka lat temu, ale wtedy powieść zrobiła na mnie spore wrażenie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ciekawa, czy "Kochani..." podobałaby mi się teraz tak bardzo jak wtedy. Niestety nie mam jej na swojej półce, żeby móc ponownie do niej zajrzeć :O

      Usuń
  9. Mam w planach przeczytać "Inna Blue", a oprócz niej słyszałam chyba o dwóch książkach. Dla mnie niedocenianą książką jest "Ja, Maciejka" Joanny Hacz.


    myslizglowylatujace.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Akcja świetna, niestety książek niedocenianych jest bardzo bardzo dużo. Najbardziej boli mnie kiedy spotykam się z dobrą serią, której dalsze części przestają być tłumaczone na nasz język bo niestety się nie sprzedała.

    OdpowiedzUsuń