sobota, 10 lutego 2018

3 seriale, które uwielbiam


Bardzo dawno nie było już na blogu nic o serialach. Pomyślałam więc, że przydałoby się wspomnieć coś o tym co oglądam. Dajcie mi znać w komentarzach, czy chcecie więcej takich notek.

Wzór


Twórcy: Nicollas Falacciego i Cheryl Heutona

Opis:
Agent FBI Don Eppes pracuje nad szczególnie trudnymi sprawami. Właśnie próbuje rozwikłać kolejną, ale mu się to nie udaje. Z pomocą przychodzi mu jego brat Charlie - genialny matematyk. Wspólnie udaje im się rozwikłać pierwszą sprawę. Od tej pory obaj wspólnymi siłami walczą ze złem w Los Angeles.

Mój komentarz:
Zagadki kryminalne rozwiązywane za pomocą matematyki i fizyki. Po za tym, że jest to świetny, zabawny kryminał (teksty obu braci są po prostu powalające), to jeszcze pokazuje, że nauka jest wszędzie i nie musi być nudna. Kiedyś leciał w telewizji, ale ostatnio chyba już przestali go emitować. Wydaje mi się jednak, że w internecie da się znaleźć przynajmniej część odcinków. 



Mentalista


Twórca: Bruno Heller

Opis:
Patrick Jane po stracie córki i żony zabitych przez seryjnego mordercę, znanego jako Red John, zostaje konsultantem pracującym dla Kalifornijskiego Biura Śledczego (CBI). Jego zdolności obserwacyjne pomagają rozwiązywać najtrudniejsze zagadki.

Mój komentarz:
To jest serial (a jakżeby inaczej) kryminalny, który trzeba oglądać w miarę po kolei, ponieważ wątek Red Johna (nie będę Wam spolerować o co chodzi) ciągnie się przez wszystkie sezony i jest on w całej historii bardzo ważny. Jeśli nie zna się niektórych wydarzeń początkowych sezonów to ciężko zrozumieć następne. Mam w planach w wakacje obejrzeć go dokładnie po kolei, ponieważ teraz najczęściej oglądam go na kanale 13 ulica, ale mimo wielu obejrzanych odcinków nadal nie rozumiem niektórych kwestii.




Cudowne lata


Twórcy: Carol black, Neal Marlens

Opis:
 Poznajemy rodzinę Arnoldów, typową amerykańską rodzinę z lat sześćdziesiątych. Przez kilka lat towarzyszymy dorastającemu Kevinowi. Razem z nim przeżywamy porażki i cieszymy się z jego zwycięstw. I tych w szkole, i tych w życiu prywatnym - dotyczących przyjaźni z Paulem i miłości do Winnie. Obserwujemy jak chłopak dojrzewa - fizycznie i psychicznie - jak zmienia się w nim podejście do życia.

Mój komentarz:
Jedyny nie-kryminał w całym dzisiejszym zestawieniu. Wszystko przez moją mamę, która jakiś czas temu przypomniała sobie o tym serialu. Jestem w trakcie oglądania drugiego sezonu i strasznie ubolewam nad tym, że nie wszystkie odcinki są w internecie dostępne (jeśli ktoś wie, że są to dajcie znać!). Tego serialu nie da się oglądać bez uśmiechu na twarzy. Po za tym jest to coś co spodoba się osobom w bardzo różnym wieku, więc można go oglądać nawet całą rodziną.

Dajcie znać w komentarzach czy oglądacie coś co wymieniłam na swojej liście. Napiszcie też jeśli znacie jakieś fajne seriale, ale w miarę krótkie, bo oglądanie np. 10 sezonów jest ponad moje siły. Wiem, że ten post był dość krótki, ale mam strasznie mało czasu, bo zostało niecałe 10 dni do finału WKP i jest masa pracy, a nie chciałam zostawiać Was bez nowej notki. Ale po konkursie wrócę ze zdwojoną siłą, obiecuję.

6 komentarzy:

  1. Lubię seriale kryminalne, więc dwa pierwsze mogłyby mnie zainteresować. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. "Cudowne lata" to piękny serial. Kultowy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cóż, więcej takich notek chcę na pewno, bo mój książkoholizm idzie w parze z serialoholizmem. Niestety, nie miałam szansy obejrzeć tych seriali, ponieważ gustuję w trochę innych. Ale myślę, że jeden mogę polecić i będę robiła to za każdym razem. "Internat", czyli oryginalny tytuł to "El internado". Tak, wiem, że hiszpańskie seriale nie kojarzą się zbyt dobrze, ale to z pewnością nie jest telenowela, gdzie nie wiemy kto jest ojcem Pablito. To, co się tam dzieje w niektórych sezonach jest nie do opisania. Tajemnice, zbrodnie, morderstwa, zagadki. No wprost uwielbiam :D
    Pozdrawiam,
    Od książki strony

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie oglądałam żadnego z tych seriali, ale pierwszy brzmi intrygująco - kryminał i humor, będę szukała :)
    POCZYTAJ ZE MNĄ!

    OdpowiedzUsuń
  5. Z chęcią przeczytam więcej notek na temat seriali!
    Widzę, że lubisz takie seriale, jak ja - przynajmniej jeśli chodzi o dwa pierwsze. Kocham wszystko, co związane z morderstwami, śledztwem i pościgiem za przestępcą, więc bardzo mnie one zainteresowały - szczególnie Wzór. Ja seriale oglądam od niedawna, kiedyś nie oglądałam ich wcale. Ostatnio moim ulubieńcem jest Stranger Things, ale to Skazany na śmierć był tym pierwszym serialem, jaki pokochałam :)

    Pozdrowienia i buziaki!
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
  6. Pamiętam "Cudowne lata"! Ale to było dawno... Teraz to się dopiero poczułam staro :)
    Bardzo lubię takie serialowe posty.

    OdpowiedzUsuń