środa, 13 listopada 2019

Niezwykły film o niezwykłych kobietach - "Ukryte działania"

Od jakiegoś czasu bardzo chętnie poznaję historie niezwykłych kobiet, szczególnie tych ze świata nauki. Dlatego kiedy dzięki Instagramowi dowiedziałam się o "Ukrytych działaniach", wiedziałam, że muszę ten film zobaczyć.


Reżyseria: Theodore Melfi
Rok produkcji: 2016


Film opowiada o trzech afroamerykankach, które pracują w NASA przy wysyłaniu przez USA pierwszej załogowej misji na orbitę Ziemi. Całość rozgrywa się mniej więcej na początku drugiej połowy XX wieku. Historia jest oparta na faktach, chociaż z tego co wiem, to wiele z nich zostało trochę zmienionych.

Poruszona jest także kwestia rasizmu, ponieważ główne bohaterki nie dość, że są kobietami, co w tamtym czasie już było utrudnieniem, to jeszcze mają inny kolor skóry. W tamtych czasach wiązało się to z oddzielnymi toaletami, miejscami w komunikacji miejskiej i brakiem możliwości korzystania z wielu rzeczy. Ale Katherine, Mary i Dorothy udowadniają, że płeć i kolor skóry nie mają żadnego znaczenia.

Geniusz nie zna rasy. Siła nie zna płci. Odwaga nie zna granic.

Nie brakuje również humorystycznego aspektu, który nadaje całej historii lekkości. Trójki głównych postaci też nie sposób nie polubić. Już pierwsza scena sprawia, że widz nie może się nie uśmiechnąć.

"Ukryte działania" dostały nawet nominacje do Oscara w trzech kategoriach, ale niestety nie otrzymało żadnej statuetki. Ale jeśli chodzi o mnie, to mogę go z całego serca polecić jeśli macie wolne dwie godziny i nie wiecie co z nimi zrobić. Ja pewni jeszcze kiedyś wrócę do tego filmu, bo zarówno scenariusz jak i realizacja są na naprawdę wysokim poziomie.

7 komentarzy:

  1. Zaciekawiłaś mnie ^^ wcześniej nie słyszałam o tym filmie ale wydaje się całkiem przyjemny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Będę pamiętała o tym filmie, gdy znajdę trochę wolnego czasu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak nie przepadam za oglądaniem filmów, tak teraz jestem zaintrygowana. I wiesz co? Z przyjemnością poświęcę na niego wieczór :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam o tym filmie, ale brzmi naprawdę ciekawie :)


    www.whothatgirl.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi również ten film niesamowicie się podobał! Wpisuje się w interesującą mnie tematykę, więc miło spędziłam przy nim czas.

    OdpowiedzUsuń