niedziela, 12 stycznia 2020

20 książek, które chcę przeczytać w 2020

Już prawie połowa stycznia za nami i ja znów nie wiem, kiedy to zleciało. Ale w końcu zostało jeszcze ponad 11 miesięcy, więc chyba nie jest za późno na przedstawienie Wam mojego TBRu na ten rok.


Klasyka


Zacznijmy może od klasyków, ponieważ chciałabym ich w tym roku przeczytać przynajmniej kilka.

1.Mistrz i Małgorzata
Książka, którą zaczęłam już w zeszłym roku, ale jakoś nie dane mi było jej skończyć. Ale mam nadzieję, że jeszcze w styczniu to się zmieni.

2.Duma i uprzedzenie
Jakiś czas temu znalazłam w domu bardzo ładne wydanie tej książki, a ostatnio na angielskim oglądaliśmy ekranizację i jakoś tak naszła mnie ochota, żeby sięgnąć po tę powieść.

3.Dziwne losy Jane Eyre 
2020 będzie chyba trochę pod znakiem angielskich pisarek, ponieważ kolejną pozycją jest powieść Charlotte Bronte. Pomysł na przeczytanie tej książki pojawił mi się już dość dawno, kiedy czytałam "Moją Jane Eyre", ale jakoś tak wyszło, że jeszcze się do tego nawet nie zabrałam, więc może w tym roku się uda.

4.Gra Anioła
Nie jestem w 100% pewna, czy można zaliczyć tę pozycję do klasyki, poprawcie mnie jeśli tak nie jest, ale od dawna zabieram się za kontynuację cyklu Cmentarz zapomnianych książek i postanowiłam, że w tym roku w końcu to zrobię. Najpierw jednak planuję zrobić reread pierwszego tomu.

Książki po angielsku


Przejdźmy do kolejnej kategorii, czyli książek po angielsku. Celem na ten rok jest przeczytanie ich przynajmniej 5, co wydaje mi się bardzo realną liczbą i może nawet będzie ich więcej.

5.A very large expanse of sea
Nie wiem, czy jest tu ktoś, kto jeszcze nie słyszał o tej książce, więc powiem tylko, że zamówiłam ją jakiś czas temu z BookDepository i czeka już na półce na przeczytanie.

6.The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society
Jedna z moich zdobyczy z KTK za jakieś10zł jeśli się nie mylę. Miałam już pierwsze podejście do tej książki, ale język jest nieco trudniejszy niż w innych książkach, które czytałam i postanowiłam ją na razie zostawić, ale w tym roku chciałabym do niej wrócić.

7.Geekerella
Słyszałam wiele dobrego o tej historii i liczę po prostu na przyjemnie spędzony czas z tą książką. Początkowo miałam w planach czytać ją po polsku, ale nie powinna być trudna do przeczytania po angielsku.

8.Daisy Jones & the Six
Pozycja polecana przede wszystkim przez Karolinę come.book, ale pojawiała się też u różnych innych osób i jestem jej niesamowicie ciekawa. Wydaje mi się, że jest do coś dość oryginalnego i mam nadzieję, że będzie naprawdę dobra.

9.Red, white & royal blue
Kolejna pozycja, o której dowiedziałam się z profilu Karoliny, która bardzo ją poleca. Opis trochę kojarzy mi się z "What if it's us", więc liczę na to, że faktycznie będzie to książka w podobnym klimacie.

To akurat nie moje zdjęcie, ale widziałam tę bibliotekę na żywo i jest naprawdę niesamowita <3

Młodzieżówki

Następna kategoria to młodzieżówki, których na pewno przeczytam dużo więcej niż te kilka wymienionych pozycji

10. Arkada
Nie podejrzewałam, że kiedykolwiek to napiszę, ale...moja koleżanka wydała książkę. Więc chyba całkiem naturalne jest, że chcę ją przeczytać.

11.Współlokatorzy
Od dawna mam ten tytuł na liście "do przeczytania", ale zawsze miałam inne priorytety. Mam nadzieję, że w tym roku w końcu znajdę czas na tę książkę, bo czuję, że mi się spodoba.

12.The hate you give. Nienawiść, którą dajesz
Ten punkt znajduje się tutaj tylko i wyłącznie przez Paulę slow.books, która wciska ją wszystkim dookoła. Więc mam nadzieję, że mi też ta pozycja przypadnie do gustu.

Kryminały


Następna kategoria to gatunek, który absolutnie uwielbiam, czyli kryminały.

13.Florystka
Trzeci i jednocześnie ostatni tom z cyklu o Hubercie Meyerze. Pierwsze dwa bardzo mi się spodobały, więc liczę na to, że kolejny również mnie nie zawiedzie.

14. 7 śmierci Evelyn Hardcastle
Uwielbiam praktycznie wszystkie kryminały, a ten ma dodatkowo bardzo ciekawy pomysł na fabułę, więc jeśli wykonanie jest równie dobre, to zapowiada się może jeden z ulubieńców tego roku.

15. - 18. Książki o Herkulesie Poirot: 
Morderstwo na polu golfowym, Poirot prowadzi śledztwo,
 Samotny dom, Śmierć lorda Edgware'a
Jeśli jesteście ze mną od dłuższego czasu to wiecie, że uwielbiam powieści A. Christie o Herkulesie Poirot i chciałabym przeczytać całą serię. Staram się je czytać w miarę po kolei (chociaż nie do końca mi to wychodzi), więc na liście postanowiłam umieścić 4 tomy, które znajdują się prawie na początku serii, a które dotychczas pominęłam.


Inne



Ostatnie dwa tytuły nie pasują do żadnej z powyższych kategorii, ale bardzo chciałabym się w tym roku z nimi zapoznać.

19.Wywieranie wspływu na ludzi
Ta książka jest właściwie podręcznikiem do psychologii. Zaczęłam ją już w tym roku i jest bardzo przystępnie napisana, a na dodatek temat jest naprawdę ciekawy, więc chciałabym wreszcie ją dokończyć.
20.Polska odwraca oczy
Z reportażami pani Kopińskiej miałam okazję spotkać się w książce "Z nienawiści do kobiet", a w tym roku chciałabym przeczytać kolejny zbiór jej tekstów.

To tyle jeśli chodzi o mój TBR na ten rok, mam nadzieję, że uda mi się cały zrealizować, a jeśli nie to przynajmniej przeczytać 15/20 pozycji. Na pewno w tym roku przeczytam też trochę innych powieści, ale nie chciałam robić takiej długiej listy, bo po wiele książek sięgam spontanicznie. Dajcie znać co Wy planujecie w tym roku przeczytać, albo co powinnam dodać do swojej listy.




10 komentarzy:

  1. Ja już też sobie zaplanowałam wyzwanie książkowe i co zamierzam przeczytać :)super, że chcesz tez przeczytać książki w języku angielskim, ja tylko po polsku czytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja długo też czytałam tylko po polsku, w zasadzie dopiero w tym roku tak bardziej się przełamałam i zaczęłam więcej czytać po angielsku.

      Usuń
  2. "Mistrza i Małgorzat" bardzo gorąco polecam. To jedna z moich ulubionych lektur.

    OdpowiedzUsuń
  3. Powodzenia! Mam nadzieję, że Ci się uda zrealizować ten plan :)
    Od siebie polecam "Mistrza i Małgorzatę" - świetna powieść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! I słyszałam o "Mistrzu i Małgorzacie" sporo dobrego, dlatego się na nią zdecydowałam, ale po prostu jakoś tak wyszło, że na razie jej nie skończyłam :o

      Usuń
  4. Widzę, że nie tylko ja jestem fanką Come Book. ;-) Ja również z jej polecenia chcę przeczytać kilka książek. Zmotywowała mnie także do czytania w języku angielskim. Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny i bardzo różnorodny TBR. Kilka pozycji pokrywa się z moimi lekturami na ten rok :) Trzymam kciuki za Twoje czytelnicze plany!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pamiętam jak w liceum czytałam Mistrza i Małgorzatę - wtedy to było na rozszerzonym polskim. Moja pierwsza lektura którą z chęcią przeczytałam i żałowałam, że więcej takich obowiązkowych nie było :D Świetna była!

    OdpowiedzUsuń
  7. Powodzenia!
    Mistrz i Małgorzata mam w planach, zobaczymy, może i na ten rok ;)
    Dumę i uprzedzenie kocham całym sercem, najpierw zachwyciłam się filmem a książka okazała się jeszcze wspanialsza
    Ja za to z Cmentarza zapomnianych książek muszę nadrobić najnowszą część (i przedtem odświeżyć poprzednie)
    Podziwiam za czytanie książek po angielsku, mi idzie to staasznie wolno i w końcu zazwyczaj rezygnuję
    Gratulacje dla koleżanki :D Postaram się też po nią sięgnąć ;)
    7 śmierci polecam, dobrze i dość oryginalnie wykorzystano motyw pętli czasowych
    W tym roku też planuję przynajmniej kilka książek Christie
    Wolę nie planować konkretnych książek na dany rok bo jak coś wpisuję na taką listę to ostatecznie prawie nigdy po to nie sięgnę xd

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawie to zostało opisane. Będę tu zaglądać.

    OdpowiedzUsuń