środa, 2 września 2020

WrapUp#4: Lista, która zmieniła moje życie, Kółko się pani urwało, Polska odwraca oczy

Wiem, że zniknęłam na prawie, ale w moim życiu teraz sporo się dzieje i zupełnie nie miałam ochoty na pisanie postów, a uważam, że zmuszanie się do tego jest bez sensu. Jeśli chcecie być na bieżąco z tym, co czytam i co ogólnie się u mnie dzieje to zapraszam na mojego instagrama o TUTAJ, bo tam jestem aktywna w zasadzie codziennie. A teraz bez dalszego przedłużania - lecimy z WrapUp-em.


Lista, która zmieniła moje życie

Nie miałam tej książki w planach, ale zobaczyłam ją kilka razy u różnych osób na instagramie i zwróciła moją uwagę. Wiedziałam w zasadzie tylko tyle, że główna bohaterka dostaje od chorej siostry listę rzeczy do zrobienia/spróbowania przed trzydziestką. I tyle mi wystarczyło, ponieważ bardzo lubię ten motyw, choć nie pojawia się on często (przynajmniej jeśli chodzi o książki, które czytam, ale jeśli znacie inną pozycję, w której występuje, to koniecznie napiszcie mi tytuł w komentarzu). Od razu bardzo polubiłam Georgię za jej lekką nieporadność życiową i poczucie humoru. Historia jest dość lekka (mimo motywu choroby), ale też bardzo ciepła i pozytywna. Bardzo możliwe, że kupię sobie fizyczny egzemplarz i jeszcze do tej historii wrócę!



Kółko się pani urwało

Kolejna pozycja, której nie miałam w planach i znalazłam ją zupełnie przypadkiem w ramach Empik Go. Zaintrygował mnie tytuł, a kiedy przeczytałam opis i okazało się, że jest to książka o starszej pani rozwiązującej zagadkę kryminalną nie mogłam przejść obok obojętnie. Narracja pierwszoosobowa jest naprawdę świetna, a komentarze głównej bohaterki totalnie rozbrajają. Powieść jest bardzo oryginalna i nieco absurdalna, ale bawiłam się naprawdę dobrze.



Polska odwraca oczy

I wreszcie coś z mojego TBRu na ten rok, czyli zbiór reportaży Justyny Kopińskiej. Czytałam już trochę tekstów jej autorstwa w książce "Z nienawiści do kobiet" już jakiś czas temu, ale nie jestem w stanie powiedzieć, który z tych tytułów bardziej mi się podobał. Na pewno nie jest to jednak pozycja dla osób bardzo wrażliwych, ponieważ reportaże (szczególnie ten o szpitalu psychiatrycznym) są czasem naprawdę brutalne. Najbardziej przerażająca jest świadomość, że wszystkie te wydarzenia to nie fikcja literacka, ale rzeczywistość. Dlatego ta książka nie może się moim zdaniem podobać, ale mimo tego uważam, że jest warta uwagi, bo otwiera nam oczy na to, co dzieje się w naszym kraju.

Na dzisiaj to tyle, postaram się wrócić do regularności w dodawaniu postów, ale nie wiem jak mi to wyjdzie. Zostawcie po sobie komentarz, bo dzięki temu wiem, że lubicie czytać moje wpisy i bardzo motywuje mnie to do pisania. Dajcie znać czy czytaliście którąś z tych książek, albo czy macie w planach. A jeśli nie, to napiszcie co ostatnio przeczytaliście i jak Wam się podobało - może odkryję nowe perełki...

2 komentarze:

  1. "Lista, która zmieniła moje życie" to historia zapowiadająca się naprawdę dobrze! Lubię takie motywy, więc możliwe, że po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałam zacząć czytać reportaże i szukałam czegoś ciekawego, myślę, że "Polska odwraca oczy" będzie pierwszym, który przeczytam.

    Pozdrawiam,

    http://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń