poniedziałek, 24 grudnia 2018

Świąteczny Book TAG

Nie wiem, kiedy ten czas zleciał, ale mamy dziś Wigilię. Dlatego zapraszam Was na Świąteczny Book TAG. Nie pamiętam niestety skąd go podkradłam, bo pytania miałam zapisane jako wersję roboczą wpisu od dość dawna.




UNDER THE MISTLETOE – JAKĄ FIKCYJNĄ POSTAĆ CHCIAŁABYŚ POCAŁOWAĆ POD JEMIOŁĄ?
Nie jestem osobą mającą tysiące książkowych mężów, ale jeśli miałabym kogoś wybrać, to na chwilę obecną byłby to albo Draco (jako Ślizgonka nie mogę nie ubóstwiać księcia Slytherinu), albo Gus z "Promyczka".

DWANAŚCIE POTRAW – Z JAKĄ FIKCYJNĄ RODZINĄ CHĘTNIE ZJADŁABYŚ KOLACJĘ WIGILIJNĄ?

Dość długo zastanawiałam się nad tym pytaniem i doszłam do wniosku, że byłaby to rodzina Garstków z książki "Trup na plaży i inne sekrety rodzinne", bo mimo tego, że nie zawsze było wśród nich idealnie, to w każdej sytuacji się wspierali.

OPOWIEŚĆ WIGILIJNA – JAKĄ KSIĄŻKĘ Z CHĘCIĄ PRZECZYTASZ/PRZECZYTAŁABYŚ PODCZAS ŚWIĄT?

Jeśli chodzi o tegoroczne plany, to najprawdopodobniej zabiorę się za "Czerwień rubinu" i skończę "Zło czai się za rogiem". Natomiast moje ulubione książki w świątecznym klimacie to chyba "W śnieżną noc" i "Światło".

PIERWSZA GWIAZDKA – JAKA KSIĄŻKA WZBUDZIŁA W TOBIE CIEPŁE, PRZYJEMNE ODCZUCIA?
Jest cała masa takich książek i prawdopodobnie dnia by mi nie starczyło, żeby je wszystkie wymienić.Nie potrafię wybrać jednej, która zasługuje na szczególne wyróżnienie. 



ŚWIĄTECZNA RADOŚĆ – JAKIE SĄ TWOJE ULUBIONE ŚWIĄTECZNE MOMENTY LUB WSPOMNIENIA Z POPRZEDNICH ŚWIĄT?

Święta Bożego Narodzenia to zdecydowanie mój ulubiony czas w roku i wiąże się z nimi masa pozytywnych rzeczy. Już same przygotowania np. pieczenie pierniczków jest przecudowne. Z takich nietypowych "tradycji" to zawsze na święta dostawałam puzzle, z każdym rokiem coraz większe (nawet po kilka tysięcy elementów) i próbowaliśmy je ułożyć przed nowym rokiem. 

LISTA NIEGRZECZNYCH – PRZEDSTAW FIKCYJNEGO BOHATERA, KTÓRY TWOIM ZDANIEM ZASŁUŻYŁ NA RÓZGĘ!
Chyba nikt się nie zdziwi, jeśli powiem, że będzie to Dolores Umbridge. Wydaje mi się , że jest to jedna z nielicznych postaci znienawidzona przez wszystkich czytelników. 


ALL I WANT TO CHRISTMAS IS YOU – PODAJ TYTUŁ KSIĄŻKI, KTÓRA TWOIM ZDANIEM POWINNA ZOSTAĆ BARDZIEJ DOCENIONA
Zdecydowanie będzie to "Błękitny zamek", czyli jedna z mniej znanych książek L.M. Montgomery, niosącą piękne przesłanie, którą uwielbiam jak chyba większość jej twórczości.

DEAR SANTA – PODAJ TYTUŁ KSIĄŻKI, KTÓRA TWOIM ZDANIEM POWINNA SIĘ ZNALEŹĆ POŚRÓD PREZENTÓW NAS WSZYSTKICH, PONIEWAŻ JEST WYJĄTKOWA I WYJAŚNIJ, DLACZEGO JEST TWOIM WYBOREM!
Jeśli mnie znacie, to wiecie, że najchętniej wcisnęłabym tu "Anię z Zielonego Wzgórza", ale wiem, że nie jest to coś, co spodoba się każdemu. Chyba nie mam takiej książki, którą chciałabym dać każdemu, komu się da, chociaż uważam, że książka to jeden z najlepszych możliwych prezentów, szczególnie z dedykacją. 

Na dzisiaj to tyle. Nie będę wskazywać konkretnych osób, które chcę nominować, ale wszyscy, którzy to czytają mogę uznać się za nominowanych. I na koniec chciałabym Wam jeszcze życzyć Wesołych Świąt i masy książek pod choinką.


4 komentarze:

  1. Świetny tag :) Święta, święta i po świętach jakby nie patrzeć :c
    Obserwuję i będę zaglądać częściej :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Umbridge nawet na rózgę nie zasługuje, jeszcze by ją na uczniach wykorzystała!

    OdpowiedzUsuń
  3. Szkoda, że już po świętach, bo zrobiłabym ten tag, ale post super.

    Pozdrawiam,
    Jula Books (julabooks.blogspot.com)

    OdpowiedzUsuń
  4. "W śnieżną noc" bardzo mi się podobała. Z takimi zbiorami opowiadań bywa bardzo różnie, ale akurat w tym przypadku autorom udało się stworzyć coś bardzo przyjemnego. No i to, że wszystkie trzy historie składaja się w jedną całość... cudo. To piekna tradycja z tymi puzzlami! Sama lubię je układać, jednak mam w domu tylko dwa zestawy. Gdyby jakiś miły Mikołaj przyniósł mi jakieś nowe puzzle, byłabym w siódmym niebie ;)

    Pozdrawiam cieplutko!
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń