wtorek, 5 czerwca 2018

5 moich ulubionych bohaterek ksiażkowych

Mam dla Was zaplanowaną masę recenzji, ale uznałam, że co jakiś czas przyda się jednak coś  innego. Natomiast posty o rysowaniu , które planuję wymagają ode mnie jeszcze trochę pracy. Dlatego uznałam, że napiszę coś krótkiego i niezobowiązującego.


Oto przed Wami 5 moich ulubionych bohaterek książkowych...


1.Ania z Zielonego Wzgórza

Nie rozumiem jak można nie kochać tej rudowłosej istoty. Ja ubóstwiam ją za jej wyobraźnię, upartość i niecodzienną wrażliwość. Ale przede wszystkim za to, że mnie wychowała. Pierwszy raz z powieścią L.M. Montgomery zetknęłam się w drugiej klasie podstawówki dzięki mojej mamie, która sama jest miłośniczką Ani. Od tego czasu przeczytałam wiele książek jej autorstwa i na pewno gdyby nie ona, nie byłabym tą osobą, którą jestem.

(zdjęcia nie ma, bo niestety jeszcze nikt nie postanowił go zrobić, co uważam za wielki błąd)

2. Art z "Piratiki"

Chyba najmniej znana postać z całego tego zestawienia (a szkoda!), ale nie mogłam jej pominąć. Art pokazuje, że płeć nie ma znaczenia i nawet będąc niespełna 20-letnią dziewczyną spokojnie można podporządkować sobie zgraję piratów i zostać ich kapitanem.


3.Hermiona Granger

Kujonki muszą trzymać się razem, prawda? Znajomi nieraz porównują mnie do kasztanowowłosej Gryfonki, bo naprawdę jest między nami wiele podobieństw. Co prawda do Gryffindoru to ja się nie nadaję, ale po za tym naprawdę sporo nas łączy i chyba dlatego właśnie tak bardzo ją lubię.


4.Margo z "Papierowych miast"

Dość długo wahałam się, czy umieścić ją na tej liście. Wszystkie wcześniej wymienione postacie były odruchowo uznawane za pozytywne. Co do Margo, można się o to kłócić. Ale mimo wszystko i tak na swój sposób ją uwielbiam.


5.Kuzynki Kruszewskie

O ich perypetiach powstała cała seria książek, ale ja miałam okazję przeczytać tylko jedną. Mimo to od razu pokochałam główne bohaterki za niebanalne poczucie humoru i podejście do życia. Koniecznie muszę kupić sobie inne książki z tej serii i przekonać się co zmajstrują tym razem.

Dajcie mi koniecznie znać, kogo dodalibyście do tej listy - bardzo chętnie poczytam Wasze propozycje.

8 komentarzy:

  1. Ale świetna lista! Chyba zrobię taką u siebie, jak nie miałabyś nic przeciwko 😊 Anię uwielbiam, a reszty niestety nie znam 😢 Ja dodałabym tutaj główną bohaterkę "It ends with us" Hoover i Peyton z "Jej wysokość P." 💟

    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że nie mam nic przeciwko! Jak napiszesz to podrzuć jakiś link!

      Usuń
  2. Nie znam Art i kuzynek - to chyba trzeba zmienić? Także porównałabym się do Ani i Hermiony, mamy ze sobą wiele wspólnego!
    POCZYTAJ/ ZE MNĄ

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja także uwielbiam Anię, którą darzę ogromnym sentymentem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Margo! (chyba odgadłaś, skąd wziął się mój nick na bolggerze ;)) Uwielbiam ją! Tak jak napisałaś, nie jest to postać jednoznacznie pozytywna, ale czytając Papierowe Miasta myślałam sobie, że chciałabym być jak Margo - taka odważna, wolna i mająca gdzieś cały świat. Te wszystkie przygody, które przeżyła, miejsca, które zobaczyła... Ta bohaterka jest dokładnie taka, jaka jest idealna wersja mnie w mojej wyobraźni :)

    Pozdrawiam cieplutko!
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam Anię tak jak i ty! Zazdroszczę, że mama zapoznała Cię z książkami tak wcześnie :) Hermionę też bardzo lubię :D Ja gdybym miała robić taką listę, to na pewno znalazłyby się na niej jeszcze Joanna Chyłka i Dominika Wadryś-Hansen z książek R.Mroza :D
    Buziaki! :* Dolina Książek ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Z pierwszymi trzema bohaterkami zdecydowanie się zgadzam! Anię uwielbiam, Art (też ubolewam nad tym, że jest tak mało znana!) jest genialną postacią, a Hermionę też zawsze lubiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Moje dwie ulubienice to: Bella Swan - za Jej nietuzinkowość, zdolność do poświęceń, brak koordynacji :), poczucie humoru i urocza oraz inteligentna Hermiona Granger :).

    OdpowiedzUsuń