sobota, 27 października 2018

5 razy 5, czyli pięć polskich autorów, których lubię

Zaczynamy nową serię! "5 razy 5", czyli pięć postów, w których będą różne moje "piątki". Mam nadzieję, że ten cykl przypadnie Wam do gustu. Prawdopodobnie sporo osób przede mną stworzyło już coś takiego i gdzieś to podpatrzyłam, ale nie mam pojęcia gdzie...


Dużo osób narzeka na naszych polskich autorów. Jest sporo osób, które wzbraniają się przed czytaniem książek napisanych przez naszych rodaków. Ja jednak mimo wszystko uważam, że Polacy nie gęsi i swój język mają. Dlatego w dzisiejszym poście postanowiłam zebrać 5 polskich autorów, których twórczość mi się podoba.


1. Remigiusz Mróz

Przeczytałam dopiero jedną powieść jego autorstwa, której recenzję znajdziecie TUTAJ, ale i tak już zdążył totalnie mnie kupić. Jest jednym z najpopularniejszych polskich autorów, a mimo, że po tym świecie nie chodzi aż tak długo, wydał już całkiem sporo książek. Nie wiem, jaki jest sekret tego, co robi, ale chcę więcej!
 

2. Ewa Nowak

Napisała już prawie 70 książek, oraz liczne felietony i opowiadania.Spora część z nich kierowana jest raczej dla nieco młodszych odbiorców, ale mimo tego lubię co jakiś czas sięgnąć po jakąś historię jej autorstwa i mam do nich ogromny sentyment.

3.  Andrzej Pilipiuk

Już niejednokrotnie zachwycałam się na blogu serią o kuzynkach Kruszewskich, która jest właśnie jego autorstwa. Mimo tego, że nie pisze książek o tematyce, po którą najczęściej sięgam, to i tak uwielbiam  poczucie humoru i szalone pomysły wykreowanych przez niego postaci. 

4. Aneta Rzepka

 Tu sprawa ma się podobnie jak w przypadku R. Mroza, bo przeczytałam zaledwie jedną książkę tej autorki. A to głównie za sprawą tego, że wiele jej książek jest dość trudnych do zdobycia. Jednak "Magia kasztana" jej autorstwa jest dla mnie książką bardzo wyjątkową, więc nie mogło jej na tej liście zabraknąć. 

5. Katarzyna Bonda

Polską królową kryminału można kochać albo nienawidzić. Moja relacja z Bondą jest nieco dziwna, bo mimo tego, że jak już Wam ostatnio wspominałam przez "Sprawę Niny Frank" nie mogłam przebrnąć, to koniec końców mi się podobała. Dlatego chyba jednak jestem z tych, co ją kochają.

To już na tyle z mojej strony, dajcie znać w komentarzach kogo Wy umieścilibyście na swojej liście i czy zgadzacie się z moimi wyborami.

4 komentarze:

  1. Nie czytałam żadnego z tych autorów, ale z polskich bardzo lubię Paulinę Hendel i Martynę Senator <3

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  2. W gimnazjum Ewa Nowak była jedną z moich ulubionych autorek i chociaż teraz już po nią nie sięgam, "Miętowa" wciąż dumnie stoi na półce :D
    Magdoszopedia

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam jedynie Mroza i to jedną książkę, która o dziwo jakoś zbytnio mi się nie spodobała - nie była zła, ale też nie jakaś super ;) Ale może jeszcze kiedyś dam autorowi szansę!

    OdpowiedzUsuń