środa, 3 lipca 2019

Lato czeka, czyli 5 wakacyjnych książek

Wakacje to czas, kiedy odpoczywamy od szkoły, ale nie odpoczywamy od czytania. Dlatego w związku z tym postanowiłam przygotować dla Was zestawienie książek skupiających się na lecie, podróżach i w ogóle wakacyjnych klimatach.

1."Piratika"

Główna bohaterka jest córką ekslorda i słynnej Piratiki, czli Molly Faith, która zginęła, gdzie dziewczyna była jeszcze bardzo mała. Mieszka w "Domu pod Aniołem", który jest pełen bogatych, dobrze wychowanych panienek. Art też taka jest...aż do upadku, który zmienia wszystko. Dziewczyna ucieka i odnajduje załogę swojej matki, z którą przeżywa wiele przygód. Powieść jest idealną lekturą na wakacje, ale nie tylko - w końcu papugi, statki, piraci i masa poczucia humoru jest dobra na każdą porę roku.





2. "Ponad wszystko"


Powieść opowiada o dziewczynie, której największą zmorą jest tzw. choroba chłopca z bańki. Każdy dzień wygląda dokładnie tak samo.  Pewnego dnia coś się zmienia. Do domu sąsiadującym z miejscem zamieszkania dziewczyny wprowadza się nowa rodzina.Najbardziej fascynuje ją Olly. Nie jest to łatwa znajomość, ponieważ dziewczyna nie może wyjść z domu, a żeby ktoś mógł przyjść do niej musi przejść sporo czynności, żeby pozbyć się wszelkich czynników, które mogą zaszkodzić dziewczynie. Nowy przyjaciel zmienia życie dziewczyny i praktycznie wywraca ja do góry nogami. Wakacyjnego wątku też tam nie brakuje, o ile dobrze pamiętam, bo czytałam ją już jakiś czas temu. Wtedy byłam nią zachwycona, choć nie wiem, jak byłoby teraz. 

3. "Trup na plaży i inne sekrety rodzinne"

Magda w czasie spaceru po plaży znajduje martwe ciało mężczyzny nie może powstrzymać chęci rozwikłania tej sprawy, choć dużo osób przekonuje ją, by zostawiła to w rękach policji. Jednak będąc córką policjanta, dziewczyna wbrew ostrzeżeniom postanawia mimo wszystko poprowadzić własne śledztwo. W końcu geny zobowiązują, prawda? Całość rozgrywa się w Ustce, więc nadmorski klimat gwarantowany. Do tego autorka pokazała, że potrafi rozbawiać czytelnika na prawie każdej stronie. Moim zdaniem ta książka naprawdę zasługuje na uwagę i sama chyba przeczytam ją jeszcze raz. 




4. "Zło czai się wszędzie"


Jeśli po przeczytaniu poprzedniej pozycji nadal mało Wam morderstw, to książki Christie są pozycją obowiązkową. Ale skoro mają w tym zestawieniu pojawić się tylko pozycje wakacyjne, to co powiecie na zabójstwo w kurorcie? Herkules Poirot nawet w czasie wakacji nie daje urlopu swoim szarym komórkom i rusza na poszukiwanie mordercy...



5." Pasażerka"

Ostatnio ciągle mówię Wam o tej książce, ale uważam, że jest naprawdę warta uwagi.  Główną bohaterką jest Etta Spencer, która zupełnie niespodziewanie zamiast w Nowym Jorku budzi się na statku oddalona od tego co znała i kochała o wiele mil...i lat. Trafia do 1776r. zdana na łaskę kapitana okrętu, na którym się znajduje - Nicholasa Cartera. Może nie jest to pozycja w 100% wakacyjna, ale mimo wszystko są tam podróże i piraci, więc chyba możemy to zaliczyć. 



Dajcie znać w komentarzach czy znacie te pozycje, albo zamierzacie je przeczytać. I piszcie też tytuły swoich ulubionych wakacyjnych książek.

5 komentarzy:

  1. Czytałam Ponad wszystko i wspominam ją dobrze :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wczoraj wyszłam z biblioteki z inną książką Pani Jadowskiej, ale jak przypomniałaś mi o tej to pomyślałam, że wybrałam niewłaściwą. Musze jutro wrócić do biblioteki, bo to świetny pomysł, żeby akurat po "Trupa na Plaży" sięgnąć w wakacje :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie czytałam ani jednej z tych książek, ale "Ponad wszystko" mam w swoich dalekich planach. Bardzo dalekich. :D
    Zdecydowanie muszę więcej czytać Agathe Christie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pasażerkę i Ponad wszystko czytałam, obie książki warte przeczytania :D

    OdpowiedzUsuń