wtorek, 10 lipca 2018

"Anatomia obcości" - recenzja

Większość osób z wycieczek szkolnych przywozi sobie różne drobiazgi np. magnesy, notesiki itp. A co ja przywożę? Książki. "Anatomię obcości" przywiozłam sobie z księgarni Tak Czytam we Wrocławiu. Liczyłam na przyjemną, lekką lekturę, ale niestety książka nie spełniła moich i tak niewygórowanych oczekiwań.



Autor: A. Portes
Wydawnictwo: YA!

Główną bohaterką jest Anika - półrumunka, dziewczyna nr. 3 w szkolnej hierarchii. Ojciec dziewczyny na co dzień zajmuje się swoimi sprawami i podróżuje załatwiając interesy. Dlatego dziewczyna mieszka z matką, rodzeństwem i ojczymem. Wiedzie dość normalne życie, ma dobre oceny i pracę. W jej życiu pojawia się jednak dwóch chłopaków. Pierwszym z nich jest Logan - uważany za szkolnego nieudacznika wraca przystojniejszy i bardziej tajemniczy niż kiedykolwiek wcześniej. Związanie się z nim wiąże się jednak z utratą pozycji i narażeniem się na gniew Becky - najpopularniejszej dziewczyny w szkole. Z drugiej strony jest Jared, uważany za niegrzecznego chłopaka, obiekt westchnień wszystkich dziewczyn. Którego z nich wybierze Anika?

Sięgając po tę książkę liczyłam na zwykłą, lekką, nieco schematyczną młodzieżówkę. Kupiłam ją pod wpływem impulsu, uznając, że najwyżej nie okaże się ósmym cudem świata, ale będzie fajna na letnie popołudnie. Niestety się przeliczyłam.

Nie wiem, dla kogo jest ta książka. Bohaterka ma 15 - 16 lat. Biorąc pod uwagę to, że lubimy czytać o osobach nieco od nas starszych, albo w podobnym wieku, to pomyślałabym, że jest to książka dla 13 - latek. Ale kiedy ogarnęłam, jak dużo wulgarnych słów w niej jest (i to tak hm...szczeniacko wulgarnych) i jak często ktoś z niewiadomych powodów się z kimś przespał (ludzie, oni mają po 15 lat!, niektórzy może odrobinkę więcej) to uznałam, że gdybym miała młodszą o kilka lat siostrę, to nie wiem, czy chciałabym, żeby to czytała.

Wiem, że część moich znajomych uważa, że ta książka jest ok, ale ja jestem zdecydowanie na nie. Jest dużo książek milion razy bardziej wartych uwagi.

4 komentarze:

  1. Co tak króciutko dzisiaj? :(
    Moja przyjaciółka również wyhaczyła gdzieś tanio Anatomię obcości i również nie była zadowolona. Nie pamiętam konkretnie, jakie miała zarzuty względem tej książki, ale straciłam na nią ochotę. Teraz także Ty ją odradzasz, wiem więc, jakiej książki unikać :)

    Buiaki!
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo książka była na tyle słaba, że nawet nie chciało mi się o niej rozpisywać :/

      Usuń
  2. Uhh, nie słyszałam nawet o tej książce, ale odpuszczę ją sobie. Całkowicie mi nie pasuje te przekleństwa i tak młody wiek bohaterów...
    POCZYTAJ ZE MNĄ

    OdpowiedzUsuń
  3. Pierwszy raz słyszę o tej książce, ale pewnie i ostatni, raczej nie będę po nią sięgać :)
    Pozdrawiam cieplutko myszko :*

    OdpowiedzUsuń