czwartek, 5 lipca 2018

Podsumowanie pierwszej połowy roku 2018

Pierwsza połowa roku 2018 już za nami! Najchętniej pomarudziłabym trochę, że nie wiem, kiedy to zleciało, ale robię to praktycznie przy każdym podsumowaniu, więc nie będę Was zanudzać i przejdę po prostu do tego, co się działo.


Książkowo

 W czasie pierwszej połowy roku udało mi się przeczytać równo 30 książek, co dało mi nieco ponad 70cm w wyzwaniu "przeczytam tyle ile mam wzrostu", a były to:

1. "ABBA. Fenomen i legenda" - kupiona na wycieczce szkolnej
2."Dziewczyna o kruchym sercu"
3. "Margo"
 4. "Folwark zwierzęcy"
5."Ogniem i mieczem" Tom I
6."Ogniem i mieczem" Tom II
7."Folwark zwierzęcy" (tak, czytałam to drugi raz, ponieważ była to lektura konkursowa i musiałam ją dobrze znać)
8. "Listy do utraconej"
9. "Światło"
10. "Harry Potter i Zakon feniksa"
11. "Harry Potter i Książę Półkrwi"
12."Cudowny chłopak"
13. "Stowarzyszenie umarłych poetów"
14. "Maybe someday" 
15. "Harry Potter i Insygnia Śmierci"
16. "Miłość, która przełamała świat"
17. "Małe kobietki"
18. "Lekcje rysunku"
19. "Magia kasztana"
20. "Dziewczyna, która czytała w metrze"
21. "Piratika"
22. "Pędzę jak dziki tapir"
23. "Żółwie aż do końca"
24. "Kot wśród gołębi"
25. "Piratika" - cz.2
26. "Kamienie na szaniec"
27."Kasacja" (recenzja wkrótce)
28."Anatomia obcości" (recenzja wkrótce)
29. "Księżniczka"
30. "Ania z Zielonego Wzgórza"

Nie jest to bardzo powalający wynik, ale jestem w miarę zadowolona, tym bardziej, że wakacje dopiero się zaczęły, a to oznacza więcej wolnego czasu. Wątpię, aby udało mi się dobić do 100 książek, jak to sobie na początku roku zamarzyłam, ale 52 będzie na pewno, a jedna książka na tydzień to nie taki zły rezultat.

 

Artystycznie

W ciągu ostatnich 6 miesięcy miałam lepsze i gorsze momenty i w sumie nie rysowałam jakoś bardzo dużo. Trochę mnie to martwi, bo wiem, że kiedyś tworzyłam więcej. Nie bez znaczenia jest jednak fakt, że zajęłam się grafiką komputerową, która o dziwo przypadła mi do gustu. W wakacje planuję jednak wrócić trochę do standardowych technik i w końcu dokończyć "zaległe" prace.


Blog

Na blogu pojawiło się 27 postów, czyli odrobinę ponad jeden post na tydzień. Miałam nadzieję, że będzie lepiej, ale nie uważam tego za jakąś porażkę. Jeden post na tydzień to takie moje minimum, a wynik jest odrobinę lepszy (wpisy wg moich dokładnych obliczeń były co 6 dni i kilka godzin).

Były także pierwsze urodziny bloga. Jestem tutaj już ponad rok i ani razu nie pożałowałam decyzji o założeniu tego bloga. Poznałam dzięki temu wiele świetnych osóbek i mogłam odciąć się trochę od szkolnej rzeczywistości.

Instagram

 Na mój Instagram, który także ma już ponad rok zawitało w tym roku prawie 40 zdjęć. W sumie jest ich tam już 71. Poniżej kilka moich ulubionych...



Prywatnie

Wydarzyło się sporo rzeczy zarówno pozytywnych jak i negatywnych. Stale się ze sobą przeplatały sprawiając, że miałam naprawdę różne okresy, zarówno te kiedy miałam dosyć, jak i takie, kiedy wszystko szło po mojej myśli. W każdym razie na pewno będę miała co wspominać.

Podsumowanie

Chyba spodziewałam się, że pierwsza część 2018 roku będzie nieco bardziej pozytywna. Nie wiem dlaczego, ale wydawało mi się, że tak będzie. Ale co się stało to się nie odstanie, więc mam nadzieję, że druga połowa będzie tylko lepsza.

13 komentarzy:

  1. Obecność "Ogniem i mieczem" imponuje ;) idziesz jak burza! Trzymam kciuki za kolejne półrocze! 💓

    OdpowiedzUsuń
  2. Uważam, że to i tak sporo książek. Trzeba się cieszyć z tego co jest.

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję przeczytanych książek! Szczególnie klasyki - czego ci trochę zazdroszczę, bo ja się ostatnio z nią męczę i męczę :(
    Zaczytanych wakacji!
    POCZYTAJ ZE MNĄ

    OdpowiedzUsuń
  4. Druga połowa roku musi być lepsza - ja również trzymam się tej myśli! Twój wynik jest bardzo dobry - kilka książek, o których wspominasz, sama czytałam, niektóre (Harry) nawet w tym roku. Czekam na recenzję Kasacji, ponieważ mam ją u siebie od prawie dwóch lat, jednak wciąż się za nią nie zabrałam - może Ty mnie zmotywujesz :)

    Pozdrawiam cieplutko!
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Kasacja" jest genialna. Recenzja pojawi się dość niedługo, ale muszę zrobić zdjęcia, a chcę, żeby były naprawdę dobre, bo na to zasługuje:D

      Usuń
  5. Trzymam kciuki, aby ta druga połowa była dla Ciebie o wiele lżejsza i jednak przeważały te pozytywne momenty w życiu nad tymi gorszymi. Po upadku zawsze trzeba wstać z podniesioną głową i iść dalej! To wzmacnia i motywuje do działania :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. "Listy do utraconej" uwielbiam! To jedna z lepszych książek pierwszego półrocza 2018 roku w moim prywatnym podium :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe podsumowanie! Kilka książek z Twojej listy również znam, a niektóre nawet bardzo lubię, jak np. "Anię z Zielonego Wzgórza".
    Druga połowa roku na pewno będzie dla Ciebie lepsza, w końcu właśnie zaczęły się wakacje, więcej wolnego czasu etc. Głowa do góry i w kolejne półrocze wejdź z pozytywnym nastawieniem a wszystko co planujesz Ci się uda! ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratuluję wyniku! Mnie udało się do tej pory przeczytać 25 książek. Nie jestem specjalnie zadowolona, ale wiem, że miałam ku temu powód - studia nie rozpieszczają, przynajmniej nie moje. Oby druga połowa była bardziej owocna:)

    Ściskam,
    S.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dużo książek, a przez prace mniej czytam :)

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com/2018/07/jeansowa-spodnica-z-guzikami.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Doskonałe podsumowanie. Co do czytelniczego wątku jestem pod wrażeniem ilości oraz tego że sięgasz po literaturę klasyczną. Mam nadzieję że z drugiej połowy roku będziesz bardziej usatysfakcjonowana. Powodzenia.

    OdpowiedzUsuń