wtorek, 28 sierpnia 2018

5 rzeczy do zrobienia przed rozpoczęciem roku szkolnego

Rok szkolny zbliża się wielkimi krokami. Większość z nas za pewne zaczęła już płakać, że wakacje się kończą. Ja także chętnie odwlekłabym jeszcze trochę moment powrotu do szkoły, tym bardziej, że będzie to mój ostatni rok w obecnej szkole, a naprawdę nie chcę się z nią rozstawać. Czasu jednak nie zatrzymamy, dlatego dzisiaj mam dla Was listę rzeczy, które moim zdaniem warto zrobić, by się do tych kolejnych 10 miesięcy nauki przygotować.


1. Upewnij się, że masz wszystko

Tłumaczenie, że jeszcze nie zdążyliśmy  kupić wymaganego podręcznika albo nie mamy cyrkla, bo poprzedni jest zepsuty nigdy nie jest przyjemne. Szczególnie, kiedy np. jesteśmy w nowej szkole, albo mamy lekcje z nowym nauczycielem i wypadałoby zrobić dobre wrażenie.

2.Zrób porządki

Postarajcie się wziąć w garść i zrobić większe porządki. W szafie, komodzie, szafce nocnej i we wszystkich innych meblach, które macie w pokoju. Nie będziecie dzięki temu musieli rano na ostatnią chwilę szukać ulubionej bluzki. Po za tym w uporządkowanym otoczeniu łatwiej się skupić. Jeśli nie macie czasu na dokładne sprzątanie całego pokoju, to ogarnijcie chociaż biurko i szafkę ze szkolnymi rzeczami.

3.Zrób małe rozeznanie

Dowiedzcie się od starszych znajomych jakie będziecie mieli przedmioty, z kim będziecie je mieli, i na co dany nauczyciel zwraca uwagę. Wypytajcie o wszystkie nurtujące Was kwestie. To sprawi, że będziecie wiedzieli, czego się spodziewać i nie będziecie się tak bardzo stresowali.

4. Poczytaj trochę o metodach nauki

Nie wiem czy tylko ja tak mam, czy to tak działa u większej ilości osób, ale czytanie o sposobach a naukę bardzo mnie motywuje i sprawia, że chce mi się uczyć. Ja ogólnie należę do osób, które lubią się uczyć, ale nawet taki kujon jak ja ma czasem spadek motywacji i chęci. Dodatkowo można odkryć sposoby, które naprawdę ułatwiają uczenie się. Po za tym, jest to dobry sposób na oswojenie się z myślą, że zbliża się czas, kiedy trzeba wrócić do książek i zeszytów. Dajcie mi znać, czy chcecie oddzielny wpis poświęcony metodom na naukę, bo jeśli tak, to chętnie przygotuję dla Was kilka porad, może akurat komuś pomogę.

5. Postaw sobie cele

Jeszcze przed rozpoczęciem roku określ swój cel/cele na najbliższe 10 miesięcy. Może to być pasek na świadectwie, piątka z trudnego dla Was przedmiotu, albo przejście do kolejnego etapu konkursu. Zastanówcie się także, JAK chcecie to osiągnąć. Bo postanowienia postanowieniami, ale jakoś trzeba je spełnić.

Z mojej strony na dzisiaj to już wszystko, dajcie koniecznie znać co Wy robicie przed rokiem szkolnym i jakie jeszcze okołoszkolne tematy mam poruszyć.

4 komentarze:

  1. Dla mnie również będzie to ostatni rok nauki w danej szkole - koniec liceum. I ta straszna MATURA. Już mnie zawał bieże. Może jednak nie będzie tak źle? Kogo ja oszukuję...
    Ja nigdy nie robię przygotowań do szkoły. Zawsze kupuję na bieżąco, żeby nic mi nie leżało nie potrzebnie w domu :D
    Buziaki :**
    Wika z Książki według Wiktorii

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe rady. Na razie tylko posprzątałam w pokoju, bo na resztę nie jestem gotowa. Już się przyzwyczaiłam do wakacji :D
    https://pozeram-ksiazki-jak-ciasteczka.blogspot.com/2018/08/w-cieniu-tamtych-dni-opinia.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Przed rokiem szkolnym robię... no właściwie to nic co związane jest ze szkołą. Potrzebne rzeczy kupuję bardzo wcześnie i potem już o niej nie myślę. Porady ciekawe, chociaż raczej nie skorzystam.
    Pozdrawiam :)
    https://life-ishappiness.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój cel na najbliższe 10 miesięcy to PRZEŻYĆ :') Rozeznanie w przedmiotach i nauczycielach mniej więcej mam, książki prawie wszystkie, a metody nauki pozostają niezmienne od wielu lat - chyba jestem gotowa!

    Pozdrawiam cieplutko!
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń