poniedziałek, 6 maja 2019

Bookstagram book TAG

Ostatni TAG był tutaj jakieś dwa miesiące temu, dlatego uznałam, że przydałoby się zrobić coś nowego, a chęć zrobienia Bookstagram book TAGu chodziła za mną już jakiś czas. Nie jest to TAG popularny wśród polskich bloggerów czy booktuberów, ale nie brakuje go na zagranicznych stronach. Trochę przerobiłam znalezione pytania, dodałam odrobinę swoich i mam nadzieję, że Wam się spodoba.



1. Filtry - książka, która zmieniła Twoje spojrzenie na świat.

Uważam, że każda książka, którą czytałam (no dobra, może nie każda, ale większość) miała na mnie jakiś wpływ. Stąd też wzięła się nazwa mojego konta na Instagramie - daughter.of.the.books, czyli córka książek. Jeśli chodzi o historie, które miały na mnie największy wpływ, to na pewno jest to cała seria o Ani z Zielonego Wzgórza, którą czytałam w ciągu jakiś 7-8 lat jakie upłynęły od przeczytania jej po raz pierwszy czytałam naprawdę nie raz.

2. Shelfie - ile książek liczy Twoja biblioteczka

Jeśli mam być szczera to nie mam pojęcia, ale zaraz pójdę to sprawdzić...*czas na liczenie*...około 100 powieści i książek takich typowo do czytania (tak, wiem że wszystkie książki są do czytania, ale chyba ogarniacie o co mi chodzi) i trochę różnych słowników, encyklopedii itp. których nie liczyłam. Nie jest tego dużo, bo książki, o których wiem, że nie będę już do nich wracać na bieżąco oddaję np. do biblioteki. Nie widzę potrzeby zagracania sobie przestrzeni czymś, co nie jest dla mnie ważne.

3. Instastories - książka, którą chciałbyś zobaczyć w postaci ekranizacji

Bardzo dużo powieści doczekało się obecnie filmowej adaptacji, więc jest to dość trudne pytanie. Tym bardziej, że film często nie odpowiada naszym wyobrażeniom, albo ma z książką niewiele wspólnego. Dlatego chyba nie ma żadnej książki, na której ekranizację bym czekała.


4. Hasztagi - ostatnia książka, którą kupiłaś/eś ze względu na jej popularność w internecie

Muszę przyznać, że sporo jest takich pozycji, ponieważ odkąd dołączyłam do tej książkowej części internetu, to bardzo często sięgam po książki polecane przez znajomych bookstagramerów i blogerów czy booktuberów. Ostatnią taką książką był chyba "Marzyciel" i "Muza koszmarów", a także "Małe życie", którego recenzję zobaczycie już niebawem (a przynajmniej taką mam nadzieję).


5. Maratony czytelnicze - ile książek czytasz w ciągu miesiąca/roku

Jeśli chodzi o miesiące to jest to bardzo różnie. Czasami czytam 3 książki, a czasami 8 czy 10. Zależy to od tego ile mam czasu i chęci na czytanie. Nie bez znaczenia jest też to co czytam, ponieważ wiadomo, że niektóre historie pochłania się w jeden albo dwa dni, a niektóre np. ze względu na trudny temat można czytać bardzo długo. No i wiadomo też, że szybciej się czyta książkę, która ma 300 stron, a nie 500 albo 800. Nie wiem ile książek średnio rocznie czytam, ponieważ zaczęłam spisywać to dopiero w zeszłym roku i wyszły mi wtedy 64 książki. Mam nadzieję, że w tym roku będzie odrobinę lepiej i za cel postawiłam sobie 70 pozycji. Ale prawda jest też taka, że nie warto czytać tylko na ilość.

6. S4S - książka, którą polecasz wszystkim

Nie ma jednej takiej pozycji, ale moi znajomi potwierdzą, że wciskam im przede wszystkim serię z Chyłką. Teraz będzie to także "Małe życie", które niedawno skończyłam i które uważam za historię absolutnie niezwykłą. I to chyba tyle, nie wydaje mi się, żebym jeszcze jakieś książki tak bardzo polecała.

7. Unboxing - książka, którą ostatnio kupiłeś/aś lub dostałeś/aś

Ostatnio dostałam chyba "Muzę koszmarów" w ramach współpracy recenzenckiej z Wydawnictwem SQN. Kilka dni wcześniej przyszedł do mnie  także "Hasztag" Remigiusza Mroza, którego jeszcze nie przeczytałam, ale mam nadzieję, że wkrótce to zrobię.

8. Oznaczanie - kogo tagujesz


Zachęcam także osoby, których tym razem nie nominowałam, by także zrobiły ten TAG. Napiszcie mi wtedy w komentarzu, albo w wiadomości na moim Instagramie (jeśli jeszcze mnie tam nie obserwujecie, to koniecznie wpadajcie!), a ja na pewno zajrzę do Was, aby przeczytać Wasze odpowiedzi.

7 komentarzy:

  1. Wychodzi na to, że jestem jedyną osobą na świecie, której życia nie zmieniła seria o Ani z Zielonego Wzgórza xD Bardzo fajny tag, chętnie czytałabym takie posty częściej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajna zabawa :) może w wolnej chwili też swój napiszę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy tag :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Też uwielbiam Anię z Zielonego Wzgórza! Czasami mam strasznie ochotę, żeby wrócić do tych książek :D

    Pozdrawiam
    Caroline Livre

    OdpowiedzUsuń
  5. Uaa, tak szczerzę to zapomniałam o tym tagu, hah. No, ale jak już sobie przypomniałam to z wielką chęcią (jak ci już pisałam) go wykonam <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Rzeczywiście nie widziałam wcześniej tego TAGU, ale niestety już tylko ich zdążyłam przez 5 lat zrobić, że na wszystkie te pytania już kiedyś odpowiedziałam :D
    Ja wiem, ile mam książek mniej więcej, ponieważ mam Kiciusiową półkę na LC, czyli to, co posiadam xD

    OdpowiedzUsuń