piątek, 23 czerwca 2017

Jak nie zmarnować wakacji?



Sama nie do końca w to wierzę, ale już mamy wakacje. Dzisiaj ostatni raz w tym roku szkolnym poszliśmy do szkoły po to, by odebrać świadectwa. Przed nami dwa miesiące odpoczynku, spotkań ze znajomymi i błogiego nicnierobienia. 

Pewnie teraz (jak co roku) wszyscy obiecujemy sobie, że w te wakacje podbijemy świat. A we wrześniu  nie wiemy jak to się stało, ale wakacje się skończyły, a my nadal siedzimy w domu i nie zrobiliśmy nawet 1/3 rzeczy, które sobie zaplanowaliśmy. Znacie to uczucie? Domyślam się, że tak. Ja też nieraz tak miałam, że dobrze było jeśli z moich wielkich postanowień zrealizowałam w pełni chociaż kilka. Dlatego w nadziei, że ten rok będzie choć trochę inny przygotowałam dla Was (i w sumie dla siebie) 10 sposobów/rad na niezmarnowanie wakacji.


1.Zrób plan 

Mam świadomość tego, że po 10 miesiącach nauki i prób zorganizowania się możecie mieć dość. Ale uwierzcie mi, że zrobienie sobie chociażby luźnej listy rzeczy, które chcemy zrobić może znacznie ułatwić działanie. Więc siądźcie na 10 minut z herbatą i wypiszcie wszystko co chcielibyście zrobić. Pamiętajcie tylko, by nie były to rzeczy totalnie nierealne. 

2.Codziennie rób jedną rzecz z listy

Kiedy macie już gotową listę, to czas wprowadzić ją w życie. Postarajcie się codziennie wykonywać choć jedną rzecz, która jest na liście, lub taką, która przybliży Was do zrealizowania któregoś z punktów. To naprawdę nie jest wiele, a zaskoczy Was jak wiele można zdziałać w ten sposób.

3.Nie prześpij całych wakacji

Nie mam pojęcia jak niektórzy mogą przez dwa miesiące odsypiać rok szkolny. Wstając o 13 znacznie skracacie sobie dzień. I nie wmawiajcie mi, że musicie spać 12 godzin dziennie, bo naprawdę są jakieś granice. I nikt nie mówi o wstawaniu o 6:30, ale jeśli zwleczecie się z łóżka o 8 cz 9 to korona Wam z głowy nie spadnie. 

4.Sprawdź co dzieje się wokół Ciebie

Warsztaty, spotkania autorskie, kursy … jest wiele możliwości. A sporo z nich jest darmowych, lub kosztuje kilka czy kilkanaście złotych. To świetna okazja żeby się czegoś nauczyć i poznać nowych ludzi. Dlatego proszę, przejrzyjcie oferty okolicznych domów kultury, bibliotek, kin, muzeów itd. Bo często można załapać się na coś naprawdę ciekawego.

5.Nadrób zaległości

Każdy z nas ma książki, które od dawna chce przeczytać, filmy do obejrzenia, miejsca do zobaczenia itd. Wakacje to idealny czas na nadrobienie zaległości. W roku szkolnym zazwyczaj mamy mniej czasu, więc będziemy to odkładać w nieskończoność. Dlatego polecam spisać wszystkie te rzeczy i zabrać się za nadrabianie. Bo w końcu jak nie teraz to kiedy, co?


6. Dbaj o relacje

Przyjaciele i znajomi są bardzo ważni. Dlatego nie zamykaj się w domu z laptopem tylko zadzwoń po kumpele i ruszajcie na lody, do kina, czy na piknik w parku. Albo urządźcie wieczór filmowy i zjedzcie zdecydowanie za duże ilości czekolady i popcornu.

7.Ogarnij się!

I przestrzeń wokół siebie. Wyrzuć to, co niepotrzebne. Przejrzyj wszystkie szafki i szuflady. Zostaw tylko rzeczy, których będziesz używać. Czasem trudno jest pozbyć się niektórych rzeczy, ale nadmiar rupieci utrudnia organizację i odnajdywanie tego, co potrzebne. 

8.Zadbaj o siebie

W roku szkolnym mamy mniej czasu i w natłoku obowiązków zapominamy o sobie. Dlatego w wakacje warto przeznaczyć trochę czasu na zadbanie o siebie. Trochę więcej ruchu czy kilka zabiegów pielęgnacyjnych na pewno nie zaszkodzi.

9.Udokumentuj to co robisz

Chwile są ulotne. Dlatego warto zrobić coś, aby je zachować. Po za tym, że warto zrobić coś, co będzie można później powspominać, to warto to też jakoś utrwalić. Możecie spróbować zacząć pisać dziennik albo pamiętnik. Warto też zrobić trochę zdjęć. Będzie się z czego pośmiać na starość.

10.I na koniec – wyluzuj!

Rozpisałam się trochę o tym, że warto działać (bo taka jest prawda!), ale nie zapominajcie, że to są wakacje. Więc nie róbcie sobie wyrzutów, gdy raz na jakiś czas (oczywiście nie ciągle) po prostu nie będziecie robić nic i najzwyczajniej w świecie będziecie się „obijać”.

I tą „mądrością” chciałabym zakończyć dzisiejszą notkę i życzyć Wam wszystkim wspaniałych, dobrze spędzonych wakacji.

8 komentarzy:

  1. Kurde, przyznam, że niezłe rady :p Ja w tamtym roku, te wyjątkowe wakacje przed liceum miałam spędzić najlepiej ze wszystkich, stwierdziłam, że będą szalone i pełne wrażeń. Co wyszło? Przez całe byłam typowym nerdem. Książki zamieniałam na laptopa, a laptopa na książki, praktycznie nigdzie nie wychodziłam i nie robiłam nic innego poza czytaniem i robieniem wszystkich innych rzeczy w necie. W tym roku sama postanowiłam zrobić listę i muszę, po prostu MUSZĘ zrobić rzeczy, które w roku szkolnym odkładam na wakacje, a w wakacje na rok szkolny XD.

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♥
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też zawsze wszystko przekładam, ale powoli z roku na rok staram się coraz bardziej to jednak ograniczać.
      L.

      Usuń
  2. Super post :) Może tym razem uda mi się zrobić więcej rzeczy na wakacje

    OdpowiedzUsuń
  3. Hahah - ta lista jest idealna dla mnie! xD
    Zawsze tak jest, że planuję zrobić masę rzeczy, a przychodzi wrzesień i... klapa. xD Dokładnie tak jak opisałaś to w wprowadzeniu do tych rad. :D
    Powiem ci, że w zeszłe wakacje planowałam zrobić superowy album ze zdjęciami, pocztówkami, biletami itp... Do tej pory nie wywołałam nawet jednego zdjęcia. xD Nie mam nawet albumu. xD Ale zdecydowałam, że koniec z tym i najpóźniej w piątek lecę do sklepu po album i do fotografa ze zdjęciami. xD
    Co do tych różnych wydarzeń - też racja, w zeszłe wakacje planowałam jeździć na różne wycieczki organizowane przez moją gminę, ale nie wyszło, więc w tym mam nadzieję, że pojadę chociaż na jedną. xD Gorzej, bo nie bardzo mam z kim jechać, a samej będzie mi nudno, ale jeszcze zobaczę jak się sprawa rozwinie. :D
    Pozdrawiam i udanych wakacji! :D
    recenzjeklaudii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Eh, u mnie wakacje to właściwie nie wakacje, ciągłe poszukiwanie nowej pracy, domowe obowiązki itd. a wieczorem do łóżka i nawet nie mam ochoty, by odpalić dawno zaplanowany do obejrzenia serial. Jak żyć?

    OdpowiedzUsuń
  5. Warto wiedzieć od czego zacząć :D W tym roku postanowiłam założyć bloga. Niedawno to zrobiłam więc miłoby by było gdybyś do niego zajrzała i oceniła pierwszy post :)
    http://rabbit-hole-xoxo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń