piątek, 28 września 2018

"Morderstwo w Orient Expressie" - recenzja

Jeśli w miarę regularnie czytacie mojego bloga, to wiecie, że od jakiegoś czasu jestem w trakcie pochłaniania serii autorstwa A. Christie o sprawach rozwiązywanych przez Herkulesa Poirot. Jeśli jeszcze nie czytaliście moich opinii o innych książkach z tej serii to zerknijcie TU i TU. Dzisiaj z kolei mam dla Was recenzję chyba najbardziej znanej książki autorstwa królowej kryminału - "Morderstwo w Orient Expressie".

Autor: Agata Christie
Wydawnictwo: Dolnośląskie

Herkules Poirot wraca właśnie z Azji do Europy. Pociąg, którym podróżuje grzęźnie w zaspie śnieżnej. Nie ma jednak mowy o tym, że w czasie postoju detektyw będzie się nudził. Zamordowany zostaje bowiem wpływowy biznesmen, a sprawca zostawił wiele mylących śladów. W dodatku pasażerowie są kompletnie odcięci od świata. Wiadomo tylko jedno - morderca jest wśród nich.

Cóż mogę o tej książce powiedzieć...Agata Christie jest Agatą Christie i po prostu nie mam się do czego przyczepić. Zagadka jest jak zwykle nie do rozwikłania dla przeciętnego człowieka, a nawet dla takiego nieco powyżej normy. Z pozoru nic się nie zgadza, ale Poirot i jego szare komórki radziły już sobie z podobnymi sprawami. Rozwiązanie sprawy tak jak we wszystkich książkach angielskiej pisarki po prostu powala na kolana.

"Morderstwo w Orient Expressie" jest najbardziej znaną powieścią królowej kryminału. Nie wiem do końca dlaczego, ponieważ nie wyróżnia się specjalnie wśród innych tomów o słynnym detektywie. Nie jestem w stanie wskazać teraz mojej ulubionej książki z tej serii, ale nie wydaje mi się, aby to właśnie ta powieść miała ten tytuł zdobyć.

Wiem, że dzisiejsza notka nie jest zbyt długa, ale nie wiem, co więcej mogłabym o niej napisać. Powiem więc tyle - jeśli lubicie dobre, błyskotliwe kryminały, to cykl o Herkulesie Poirot jest jak najbardziej dla Was. A jeśli dotychczas raczej kryminałów nie czytaliście, to też śmiało po niego sięgajcie. Mimo, że książki te zaliczają się do klasyki, której wiele osób się boi, to w tym przypadku nie ma czego. Dlatego (pewnie jeszcze nie raz to powtórzę) - czytajcie książki Agaty Christie, bo naprawdę warto.


2 komentarze:

  1. Książka po którą jeszcze nie sięgnęłam, ale mam w planach! Już nie mogę doczekać się lektury :)

    OdpowiedzUsuń